ska%cc%88rmavbild-2017-01-25-kl-13-46-28
PRESSRILIIS 25.1.2017
Effcees 34:de säsong, 2017, har kört igång! Och den kostar endast 120 ekorrskinn per skaft! Förmånligt, eller hur!

– Vi fortsätter i stort sett på samma sätt som i fjol i division 6. Medlemsavgiften för 2017 blir 120 e, förutsatt att vi är ungefär lika många som i fjol och att alla ids betala.

Det säger direktör Niklas Olin i ett pressmeddelande.

Det här är viktigt: Medlemsavgiften kan gärna betalas med en gång men allra senast den sista mars. Den som betalar sin licens själv (samma jappar som i fjol) drar av den summan och betalar resterande del som medlemsavgift.

Hör här nu. Också detta är viktigt: FC:s kontonummer är FI2640551020045005.

– Notera att den licens som ingår i medlemsavgiften inte innehåller en försäkring. Den måste man ansvara för själv eller meddela mig om jag skall ta en licens med försäkring åt en, i så fall betalar man motsvarande del högre medlemsavgift, exempelvis 220 e, berättar direktör Olin.

I så fall måste man också kolla upp försäkringsalternativen på SPL/ Pelipassis hemsidor och meddela mig vilket alternativ man vill ha. De flesta hem/ personförsäkringar ersätter inte olyckor i tävlings spel, vilket division 6 anses vara. Den betalda medlemsavgiften fungerar samtidigt som verifiering att ni är med i år. Den som inte vill betala göra sig icke besvär till matcherna. Om ni önskar andra betalningsarrangemang skall ni komma överens om det med mig. Ring mig om ni tycker det är oklart.

Svårt ord. Ve-ri-fi-e-ring.

– Träningar och bollrullning efterlyses och själv försöker jag aktivera er fr.o.m. februari. Vi försöker träna regelbundet med start i mars och sedan ordna träningsmatcher i april. Den 8 april deltar vi i den traditionella ”HIFK Herrasmies”-cupen.

– Serien torde börja i april-maj skiftet. All annan aktivitet och initiativ till sådan är också välkommen.

Loppu,
Nicke

